۱۳۸۷ خرداد ۸, چهارشنبه

فیزیوتراپی وبوسه ایزابل

فیزیوتراپی وبوسه ایزابل
اين زن فرانسوي 40 ساله كه كتاب خاطراتش را با عنوان «بوسه ايزابل» هفته پيش منتشر كرد، در حال حاضرقادر است به راحتي بخورد، صحبت كند يا به شكل طبيعي بخندد، اما حركات عضلات صورتش كامل نشده‌اند.
پزشك جراحي كه هدايت عمل پيوند دهان، بيني و چانه ايزابل را به عهده داشته است به خانم دنوآر هشدار داده، تنها زماني مي‌توان از تكميل روند پيوند مطمئن شد كه ايزابل بتواند اعصاب وماهيچه‌هاي صورتش را براي حالتي شبيه به بوسيدن حركت دهد.
ناگفته نماندكه ايزابل، هر روزتمرين مي‌كند و به‌اين ترتيب چيزي نمانده كه بتواند مادرش را پس از سال‌ها ببوسد و مهر تكاملي بر روند تطبيق اعضاي جديد با پيكر قبلي بزند.
كتاب «بوسه ايزابل» حاوي گزارش‌ها و مصاحبه‌هايي است كه از مي‌ماه سال 2005، يعني اولين روزي كه او در پي از بين رفتن صورتش به خاطر حمله سگش به بيمارستان رفت، تا زماني كه در فوريه سال گذشته و در حضور خبرنگاران، چهره جديدش را به جهانيان نشان داد، منتشر شده است و نيز شامل رويدادهاي پشت پرده‌اي از اولين عمل جراحي پيوند صورت وروند بازگشت فيزيكي و رواني ايزابل به زندگي جديد است.
ايزابل مشكلات بسياري را در زندگي با چهره جديدش تجربه كرده. او حتي به خاطر فشار رسانه‌ها مجبور شد تا محل زندگي اش دروالنسيا را هم تغيير دهد.
ايزابل دنوآر درجايي از اين كتاب مي‌گويد: ديگر نمي‌خواستم مردم به من نگاه كنند، چرا كه صورتم مثل هيولا شده بود، بدترين جاي صورتم هم دماغم بود كه استخوان هايش كاملا پيدا بود و من را وا مي‌داشت تا به اسكلت شدن فكر كنم، به مرگ!نوامبر گذشته، زماني بود كه ايزابل، دهان، بيني و چانه فردي فرانسوي كه خودكشي كرده بود را دريافت كرد و زندگي تازه‌اي را شروع كرد كه به گفته خودش، هرگزآن روزها را فراموش نخواهد كرد.
اين جراحي همچنين به ايزابل مبارزه با ترس و بيزاري را ياد داد. او مي‌گويد: سخت‌ترين قسمت ماجرا اين بود كه من دهان يك نفر ديگر را دريافت مي‌كردم كه مال من نبود و به مراتب، نرم‌تر از دهان خودم بود! ايزابل دنوآر اين روزها حس‌هاي بد گذشته را ندارد و فكرمي كند كه با كسي كه صورتش را از او دارد، دوقلو است.
ازابل مي‌گويد: چند وقت پيش، روي چانه من مويي روييد و باعث شد احساس كنم كه توانسته‌ام او رازنده نگه دارم، يعني درست است كه چانه او مال من شده ولي موها هنوز به او تعلق دارد.
اينها در حالي است كه حال عمومي ايزابل دنوآر روبه راه است. در حال حاضر تحت درمان با داروهاي بسيار قوي است كه سبب مي‌شوند، بدن او بافت پيوندي را پس نزند، همچنين هر هفته معاينه مي‌شود و تحت درمان‌هاي فيزيوتراپي در بيمارستان آميينز درفرانسه قرار مي‌گيرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر