۱۳۸۷ اسفند ۲, جمعه

استفاده از بخور راه‌هاي پاك كردن پوست،


يكي از راه‌هاي پاك كردن پوست، بخور دادن است كه به وسيله آن منافذ پوست باز شده و آماده تغذيه از ماسك‌هاي موردنظر مي‌شود. بعد از عمل بخور مي‌توان دانه‌هاي سرسياه و جوش‌هاي صورت را فشار داد. اين كار بايد در نهايت دقت و با دستمال كاغذي انجام گيرد و نبايد براي اين كار از ناخن‌ها استفاده كرد.
جوش‌هاي صورت را تا حد امكان با دست لمس نكنيد و در مورد انواع عفوني آن اجازه دهيد تا جوش‌ها خشك شوند و سپس آنها را فشار دهيد. بخور دادن پوست به يكي از روش‌هاي زير صورت مي‌گيرد:بخور بخار آب؛ اين بخور را مي‌توان هميشه و در همه جا انجام داد. مواظب باشيد كه بخار، پوست شما را نسوزاند، با اين كار آلودگي‌ها و چربي‌ها و سلول‌هاي شاخصي از سطح پوست تميز شده و پوست شما مرطوب مي‌شود و اين مرطوب بودن مانع ايجاد چين و چروك‌ها مي‌شود.

بخور گل ختمي و بابونه
بخور گل ختمي و بابونه علاوه بر اين كه باعث تميزي و مرطوب شدن پوست مي‌شود، موجب ضد عفوني، روشن شدن و شادابي پوست نيز مي‌شود. بهترين كاري كه مي‌توان بعد از اين بخور، علاوه بر استفاده از انواع ماسك‌ها انجام داد، استفاده از روغن زيتون و در صورت داشتن جوش در روي صورت، استفاده از آب ليموترش است. بايد با كمك پنبه، مخلوط روغن زيتون و آبليمو ترش را روي پوست ماليد و پس از 30 دقيقه صورت را با آب ولرم شست.

بخور رامسن (زنجبيل شامي)
بخور رامسن علاوه بر اين كه باعث تميزي و شادابي پوست مي‌شود، براي دستگاه تنفسي نيز بسيار مفيد است. براي اين منظور جوشانده غليظ و بسيار گرم آن استفاده مي‌شود كه با انداختن پارچه يا لحاف بر سر، بخار آن را استنشاق كرده و در همان حال پوست صورت را ماساژ مي‌دهند. سپس با يك حوله تميز پوست را تميز مي‌كنند. (در هر بار جوشاندن دو مشت كامل از ريشه آن در يك ليتر آب توصيه شده است.)

استفاده از بخور
مقداري گل ختمي و گل بابونه را در ظرف آب جوش مي‌ريزيم و سپس در ظرف را به مدت 10 دقيقه قرار داده تا دم بكشد و سپس در ظرف را برداشته و يك پارچه كلفت روي سر خود و ظرف انداخته و همين‌طور كه صورتمان بالاي ظرف و در معرض بخارها قرار دارد، با كمك دو انگشت دستمان پوست صورت را ماساژ مي‌دهيم و اين عمل را چندين بار تكرار مي‌كنيم.
ـ براي بخور دادن پوست مي‌توانيد از گياهان زير نيز استفاده كنيد. بابونه، آويشن، اسطوخدوس، گزنه سفيد، رازيانه، زيرفون، بومادران، اكليل كوهي، نعناع صحرايي، صمغ عربي و كافور.
ـ پس از بخور دادن مي‌توانيد با كمك نوك انگشتان و يك دستمال، جوش‌هاي سرسفيد و سرسياه خود را با فشار خالي كنيد، ولي نكته مهم در اين مورد آن است كه پس از عمل بخور چون منافذ پوست باز مي‌شوند و سرجوش‌ها نيز باز خواهد شد، بهتر است كه براي تنگ كردن اين منافذ پس از اتمام كار، از خيار رنده شده يا ليموترش تازه و يا اگر پوست چربي داريد، از آب سرد يا يخ كمك بگيريد و آن‌ها را به صورت ماسك بر روي پوست قرار دهيد.

۷ نظر:

  1. من تازه شروع کردم که از بخور استفاده کنم
    چون صورتم جوش داره اونم چه جوشهای بزرگی و عمیقی مثل کیست شده

    احتملا با این کارم خوب بشن
    ممنونم
    از این راهنمایی خوبتون

    منتظر ادامه این جور مطلب هستم

    پاسخحذف
  2. سلام وبلاگ پرمحتوا و جالبی داریدمن از خواندن این جور مطالب لذت میبرم
    متشکر

    پاسخحذف
  3. سلام.
    اما من در جایی خواندم آب لیمو ترش و هر نوع مواد اسیدی برای پوست مضر استتتتتتتتتتتتت.

    پاسخحذف
  4. مطالبتون رو سيو كردم كه سر فرصت استفاده كنم . اگه جواب داد خبر مي دم !
    مرسي

    پاسخحذف
  5. ممنون از مطالب مفیدتون
    meyomeykhaneh.mihanblog.com

    پاسخحذف
  6. به امید داشتن پوستی صاف و شفاف

    پاسخحذف
  7. متشكرم من تا الان اينقدردر موردفوايدبخور دادن نميدانستم اطلاعات مفيدي بود.

    پاسخحذف