۱۳۸۷ بهمن ۲, چهارشنبه

بازآفرینی دوباره انسان

بسم الله الرحمن الرحیم

ایحسب الانسان الن نجمع عظامه - بلی قادرین علی ان نسوی بنانه : سوره قیامه آیات ۳-۴

آیا آدمی می پندارد که ما استخوانهای او را جمع نمی کنیم -ما قادریم سر انگشتان او را مثل روز اول بسازیم.

خطوط انگشتان انسان از حدود ماه چهارم زندگی داخل رحمی شکل می‌گیرد و این شکل گیری به قدری حساب شده و منظم است که علی رغم این همه تغییرات مختلف دوران رشد که در اعضای بدن انسان رخ می‌دهد،‌خطوط انگشتان به همان صورت اولیه و بدون کوچکترین تغییری باقی می‌ماند و به همین دلیل است که در تمام کره خاکی نمی‌توان دو نفر را پیدا کرد که خطوط سرانگشتان آنها یکسان و برابر باشد . حتی دوقلوها هم از این قاعده مستثنی نیستند!

منکران معاد بر این باورند که هرگز انسان پس از این که خاک شد بازگشتی به عالم نخواهد داشت. اما امروزه دانشمندان به این کلام خداوند بصورت علمی پی برده اند که با داشتن مشخصات DNA می شود انسانها را تا سر انگشتانش باز آفرینی کرد.

نتیجه تحقیقات اخیر می تواند به شناخت نحوه تشکیل و فعالیت سلولهای انسان کمک کند
پژوهشگران بخشی از دی ان ای - کد ژنتیکی - موجودی را بازسازی کرده اند که میلیونها سال پیش منقرض شده اما ممکن است بین ساختمان ژنتیکی اجداد تمامی پستانداران امروزی از جمله انسان مشترک باشد.
این تحقیقات به سرپرستی دیوید هوسلر، پژوهشگر موسسه تحقیقات پزشکی هوارد هیوز وابسته به دانشگاه کالیفرنیا، صورت گرفته و به موجودی تعلق دارد که ظاهرا با یک پستاندار امروزی موسوم به موش شرو، جانوری حشره خوار با عادت شکار شبانه، شباهت هایی داشته است.
جانور منقرض شده حدود ۷۵ میلیون سال قبل و در کنار دایناسورها می زیسته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر