۱۳۸۷ مرداد ۱۱, جمعه

رشته كارشناسي علوم تجربي چیست؟

رشته كارشناسي علوم تجربي چیست؟
سالهاست كه دوره كارداني (فوق ديپلم) علوم تجربي در دانشگاه آزاد اسلامي و نيز در مراكز تربيت معلم و دانشسراهاي راهنمائي تحصيلي وابسته به وزارت آموزش و پرورش داير مي‌باشد. فارغ التحصيلان اين دوره به استخدام اين وزارتخانه درمي‌آيند. و در مدارس راهنمائي تحصيلي به تدريس علوم تجربي مي‌پردازند.دانشگاه آزاد اسلامي به منظور بالا بردن سطح اطلاعات علمي اينگونه فارغ التحصيلان اقدام به تاسيس دوره كارشناسي ناپيوسته اين رشته نموده است تا بدينوسيله فارغ التحصيلان مذكور بتوانند به نحو شايسته‌تري به تدريس علوم تجربي در دوره راهنمائي تحصيلي بپردازند و در ايفاي وظيفه مقدس معلمي كارآئي بيشتري از خود نشان دهند .اين اقدام دانشگاه از يكسو سبب شده است تا سدي كه در راه ادامه تحصيل فارغ التحصيلان دوره كارداني رشته مزبور قرار داشت برداشته شود و موجبات علاقمندي آنانرا به ادامه تحصيل فراهم آورد و از سوي ديگر باعث جلب داوطلبان بيشتري براي ورود به دوره كارداني رشته گردد .هدف كلي از تشكيل اين دوره، تربيت مدرسين خبره و داراي بار علمي غني جهت تدريس علوم تجربي در مدارس راهنمائي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش مي‌باشد . موكدا توصيه مي‌شود كه فارغ التحصيلان اين دوره منحصرا به تدريس علوم تجربي در سطح دوره راهنمائي تحصيلي بپردازند.دارا بودن فوق ديپلم در يكي از رشته‌هاي علوم تجربي، فارغ التحصيلان رشته رياضي تجربي دانشسراي راهنمائي تحصيلي سابق، فوق ديپلم‌هاي انستيتو تكنولوژي رشته علوم آزمايشگاهي وزارت آموزش و پرورش .اشتغال بكار در آموزش و پرورش و يا علاقمند بودن به شغل معلميپذيرفته شدن در آزمون ورودي مربوطهتحصيل در اين دوره به صورت حضوري است .كلاسهاي درسي در اوقات هفته بر حسب امكانات هر واحد دانشگاهي تشكيل خواهد شد .سيستم درسي اين دوره به صورت واحدي است .هر سال تحصيلي با احتساب ترم تابستاني سه ترم مي‌باشد .در صورت نامساعد بودن شرايط اقليمي واحد دانشگاهي پس از اخذ موافقت سازمان مركزي مي‌تواند از تشكيل ترم تابستاني خودداري نمايد.به فارغ التحصيلان اين دوره از طرف دانشگاه مدرك كارشناسي ناپيوسته علوم تجربي اعطاء مي‌شود.

۶۰ نظر:

  1. فکر می کنم بزرگترین اشتباه زندگیم را درانتخاب رشته دانشگاهی انجام دادم چون در هیچ جای ایران این رشته رانمی شناسند و فقط عمرم را تلف کردم و در آزمونهای استخدامی هم هیچ نامی از این رشته به میان نمی آید

    پاسخحذف
  2. سلام
    این رو که راست میگی حق با تو هست.ولی اگه ماها سعی کنیم میشه همه این ناشناخته ها رو از بین ببیرم.مگه از اول همه رشته ها رو همه میشناختن.خود پروفسور حسابی وقتی که از خارج اومده بود ایران رفته بود پیش وزیر علوم یعنی پیش وزیر فرهنگ اون موقع وقتی که گفت من دکترم وزیر دانشمند اون موقع متوجه نشد که ایشون دکترای فیزیک داره وقتی وزیر پرسید دکتر فیزیک چیه ایشون گفت - برای اینکه وزیر وقت متوجه بشه - گفت من دکتر .... اسم رشته ای رو برد که اون وزیر یک چیزهایی بفهمه هستم الان کار ما و رشته ما مثل همون موقع ها هست با اینکه رشته بسیار جالب و جذاب و همین طور کارآمد و پولساز و صاحب لقب و عنوانی هست ولی فعلا مردم ما رو نمیشناسن و قبول ندارند وقتی ماه از پشت ابر بیرون بیاد اون وقت که همه دنبال این رشته میرن و این باعث افتخار ماست نه نرشکستگی و پشیمونی

    افتخار کن تا افتخار آفرین باشی.

    من یک کارشناس علوم تجربی هستم

    پاسخحذف
  3. ایمان هستم و با نظر شما موافقم
    من هم توی دانشگاه ازاد اسلامی این رشته رو خوندم و تازه من سربازیم رفتم و هنوز کار ندارم ولی ناراحت نیستممیخوام وبلاگ درست کنم تا همه با این رشته آشنا بشن
    خوش به حالدخترها

    پاسخحذف
  4. سلام
    من کاردان اموزش علوم تجربی هستم از دانشگاه ازاد وانتخاب رشته از روی علاقه بوده امانمی توانم درازمون کاردانی به کارشناسی دانشگاه دولتی ثبت نام کنیم چون باید استخداماموزش پرورش باشیم این مشکل بسیاری ازهم رشته های ماست.

    پاسخحذف
  5. سلام من مهتاب هستم

    این رشته در دانشگاه پیام نور در حال ثبت نام است
    دوست خوب من
    لطف کن و اونجا ثبت نام کن در مقطع لیسانس

    ان شائ الله قبول میشی

    خبرت قیولی تون رو این جا بنویس چون من این وبلاگ رو نگاه میکنم
    وبلاگ علوم تجربی مادر علمهاست هم وبلاگ خوبیه

    این بچه از هم رشته ای ها ی خودمونن

    ممنون
    برات دعا میکنم

    پاسخحذف
  6. كارشناس علوم تجربي ده رشتههايي را براي ارشد مي تونه بخونه

    پاسخحذف
  7. سلام منم کارشناس علوم تجربی هستم .همیشه خوشحال بودم که در یک رشته ای درس می خونم که علوم پایه است و در مورد همه رشته ها سر رشته خواهم داشت اما الان خیلی نا امید شدم وقتی که هیچ کاری ندارم حتی آموزش و پرورش هم ما رو حمایت نمی کنه.

    پاسخحذف
  8. سلام دوستان عزیز من هم با شما همدردم من هم همین رشته رو خوندم
    واقعآ ناراحتم
    یا باید به فکر ارشد در رشته ای متفاوت باشیم یا از صفر شروع کنیم

    پاسخحذف
  9. من هم قراره به صف شما بپیوندم ولی به فکر ارشد هستم و نمیدونم چه رشته هایی ادامه تحصیل داد

    پاسخحذف
  10. سلام دوستان من همه كارداني علوم تجربي دارم كسي از شما خبر داره كه مي تونيم كارداني به كارشناسي در رشته هاي ديگر در دانشگاه دولتي ثبت نام كنم اگر كسي مي دونه من رو راهنمايي كنه لطفا

    پاسخحذف
  11. با سلام بردار وخواهران من کارشناسی علوم تجربی با معدل 16.15 دقیقه هنوز که هنوز بیکار جز اموزش پروزش برای این رشته شغل رسمی استخدا مرسمی نیست خلاصه امروز پرورش هم استخدام نمیکنه حداقل امکان سعی بکنید به وقت به عمرتون به پول تون ارزش قائل بشین واین رشته که اخرش بیکاری است نخوانید عوض اون حسابداری یا کامیپوتر یا مدیریت یا معارف بخونید استخدام اش زیاد است با تشکر کارشناش علوم تجربی

    پاسخحذف
  12. ای کاش می شد تا دکتری این رشته در ایران بیاید چون تا این مقطع در خارج از کشور هست تا آن موقع می شد در علوم مختلف تجربی حتی در دانشگاه تدریس کرد من یک کارشناس علوم تجربی هستم

    پاسخحذف
  13. این رشته بیش ازحد بیخود

    پاسخحذف
  14. منم واقعا پشیمونم که این رشته رفتم به هر کس که میگم لیسانس علوم تجربی دارم میگه نه دیپلمتو نپرسیدم لیسانست چیه تازه من باید دو ساعت توضیح بدم که چهار سال چه درسای سختی خوندیماز فیزیک و شیمی گرفته تا .......بیکار هم هستم دو ساله کاش به جای اینکه اینهمه پوله دانشگاه آزاد میدادم یه ماشین میخریدم(لیلا)

    پاسخحذف
  15. سلام بچه ها:
    من لیسانس علوم تجربی دارم بعد از اینکه هیچکی مارو حمایت نکرد تو یک شرکت تایپیست شدم در واحد اجرایی ولی بازم از شتنس بد ما آخرش پروژه ها کم شد و باز بعد 2 سال کار کردن باز بیکاریم هیچ امیدی ندارم که کسی کمکمون کنه من حتی نامه به مجلس داشتم ولی بینتیجه همش می گن نیاز ندارن چرا آقای جاسبی وقتی این رشته را درست کرد از ما حمایت نکرد؟ ماها وقتمون علکی هدرر رفته سالها هم بگذره بازم امیدوار نیستم کسی جواب ما بدبختارو بده بیخود امیدواریم مگر خدا به ما کمک کنه کارشناسی ارشدم آزاد پول زیاد می خواد و سراسری هم که سخته پس بعد 4 سال درس خواندن تازه عین دیپلمه ها شدیم علکی دلمون خوشه درسای سخت خوندیم چه فایده که کسی مارو حمایت نمی کنه

    پاسخحذف
  16. تنم درد میکنه مغزم ترکید
    اینقدر درس خوندم و اخرشم هیچ

    پاسخحذف
  17. رشطح الی حصطش من کح هال کردم

    پاسخحذف
  18. بچه ها:
    روزی ما دست خداست باید همگی دعا کنیم خدا کمکمون کنه با وجودی که همه حرفامون راسته و کسی نیست حمایتمون کنه خدا کنه خدا کاری کنه

    پاسخحذف
  19. بیکاری عین طلاق داره مد می شه غصه نخورید خدا بزرگه

    پاسخحذف
  20. بچه ها واقعن شما ها چه دل خوشی داریدا بازم می خواین فوق لیسانس بگیرید که شاید بشناسنتون و کار داشته باشید بابا بی خود علکی مغزتونو داغون نکنید لیسانس چه تاجی به سرمون زد که فوق اون بزنه من که امید ندارم فوق هم بگیری رشته شما هم عوض بشه بازم بی نتیجه است از ما گفتن .

    پاسخحذف
  21. سلام بچه ها وقتی کاردانی بودیم به رشتمون کلاس میدادیم وبه اون mp3 پزشکی میگفتیم حالا که کارشناسی را گرفتیم اون قدر ناامید شدم که حتی روم نمیشه بگم لیسانسم2ماه هست که خدمتم را تموم کردم اما بیکارم ومیدونم حالا حالاها باید بیکار باشم خدایا خدای خوب ومهربان همه بچه های علوم تجربی را یاری کن تا بتونند سرفراز باشند
    کاردانی82کازرون------کارشناسی84مرودشت

    پاسخحذف
  22. آنقدر انگیزهونو کشتن که دیگه فکر میکنم فوق خوندنم عین لیسانسه . اربعین فرداست بیایید از خدا بخواهیم به حرمت بزرگی حسین عزیز مارو یاری کنه و امید و تلاش و از راهی که خودش میدونه به همه ما بده به حق ائمه که تنها یاور و پشتیبان ماست . یا حق....

    پاسخحذف
  23. سلام بچه ها: خدا رو شکر که کسی که این سایت رو درست کرده باعث شده ما درد و دلامونو بگیم اینم خودش جای شکر داره من با تمام ناامیدیم امتحان فوق لسیانس رشته حسابداری رو در واحد اسلامشهر زدم تا شاید این رشته که بازار کار بهتر داره نتیجه بده و مارو از بیکاری خلاص کنه امیدتونو از دست ندین منم ناامید بودم ولی دیدم با غصه نمی شه کاری کرد دل منم عین شماها پره همتونو درک می کنم ولی نشینید قیام کنید تا شاید با ادامه تحصیل حق واقعی رشته امونو بگیریم بخصوص از آقای جاسبی که متاسفانه فقط به فکر پول گرفتن نه به فکر آینده ماها

    پاسخحذف
  24. سلام دوست خوب من خدابزرگه همه ازاومدن به این رشته پشیمونیم ولی باید راه راتاپایان رفت -کاردانی 82-کازرون-کارشناسی87کازرون-س-م

    پاسخحذف
  25. سلام به دوستان عزیزم
    میشه یکی منو راهنمایی کنه؟ منم مثه شما از انتخابی که در این رشته داشتم بسیار متاسفم ولی متاسفانه باید برای کارشناسی این رشته بیخود ثبت نام کنم جون قصد رفتن به خارج رو دارم و برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس به لیسانس این رشته بیخود نیاز دارم. اگه بخوام در خارج لیسانس بگیرم از دانشگاه آزاد خیلی بیشتر در میاد. تورو خدا یکی به من بگه منابع آزمونش چیه ؟ آخه من ورودی سال 78 هستم و خیلی وقته که فارغ التحصیل شدم . می خوام بدونم شما که لیسانس گرفتید چی خوندید؟ هرچی هم سرچ می کنم هیچی گیرم نمی یاد.میشه یکی به داد من برسه. میشه هرکی می تونه کمکم کنه اطلاعاتی کامل را برای من میل کنه؟
    eh_elham1360@yahoo.com
    تورو خدا منو کمک کنید.

    پاسخحذف
  26. سلام دوستان
    من دبیر علوم تجربی و کاردانی این رشته رو دارم
    امال ثبت ام کردم واسه کاردانی به کارشناسی میشه یکی بگه منابع این آزون چیه
    نا امید نباشین منکه دبیرم از این رشته که مثل آچار فرانسه بدم میاد ولی چه کنیم شانسمون ای بوده انشالله درست بشه

    پاسخحذف
  27. از اینکه متنم بعضی حروف نداره بخاطر بیسوادی نیست صفحه کلیدم قاطی کرده

    پاسخحذف
  28. دوستان خوبم می دونید چرا کسی بهتون نمی گه چی بخوانید؟ واسه اینکه اصلا واسه قبولی کاردانی به کارشناسی نخوانده قبول میشین این رشته تراز کمی داره واسه همین قبول میشید ولی درساش سخته من یادمه می خواستم برم کوه برف بازی کلی تست ها رو نزدم ولی قبول شدم حاضرم بگم الهام جان ، ناشناس عزیز همتونو جاسبی قبول میکنه چون همه این رشته ارو نمیزنن مطمئن باش قبولین زیست باید بخوانید شیمی و زبان و.... درسای کاردانی همین رشته ارو اگر کمی بخونی قبولی نخوانیم این من قبولی این رشته ارو جاسبی واسه پول گذاشته که همه پولارو بگیره بی وجدانا نمی فهمن چقدر درسای سخت تو کارشناسی خواندیم آزمونشو نخوانده قبولی درساش ولی سخته فکر نکن علکی لیسانس میشین ولی کنکورشو نخوانده قبولی کم بزنید انشاالله بری از ایران و شما ناشناسم حداقل مدرک لیسانس بگیری حقوقت بالا بره

    پاسخحذف
  29. بازم میگم خدا از همه مهربان تره فقط از اون بخواهید به قول یکی :
    دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ
    ای هیچ زبهر هیچ بر هیچ مپیچ...
    شکر خدا کنید و نا امید نباشید بالاخره یک راهی باز میشه واسه همه ماها.

    پاسخحذف
  30. سلام منم ليسانس علوم تجربي با معدل 18/29 هستم و فارغ التحصيل سال 83 به هر كي مي گم مسخره مي كنه آخه واقعا رشته بيخودي عمرمو تلف كردم الانم كاملا از ژيدا كردن يه كار خوب نااميد شدم چه بايد كرد ؟

    پاسخحذف
  31. ناشناس عزیز تنها کاری که می شه کرد دعاست و بس... مگه خدا به ما رحم کنه بنده اش که مارو نا امید کردن واگذارشون به حق

    پاسخحذف
  32. سال نو همه علوم تجربی ها مبارک خوش و سالمو سلامت باشین

    پاسخحذف
  33. سلام به همه علوم تجربی ها که درسای سخت و پاس کردین به خودتون افتخار کنین چون میتونین توی همه رشته های ارشد و دکترا براحتی قبول شین من لیسانس علوم تجربی داشتم دیدم کاری نیست رفتم ارشد زمین شناسی قبول شدم الان در شرف استخدامم
    سعی کنید ادامه تحصیل بدین تو رشته های بهتر و بیخیال آموزش پروش و دولت مزخر بشین

    پاسخحذف
  34. سلام بچه ها چه می کنید خوبید. خوبه که حداقل خودمون می دونیم درسای سخت خواندیم همین ارزشه. انشاالله مشکلمونو خدا حل کنه

    پاسخحذف
  35. سلام به همه بچه هاي همدرد هم رشتم.منم مريم هستم و از اينكه 4-5 سال عمرم در دانشگاه آزاد واسه خاطر اين رشته تلف شده بسيار بسيار ناراحتم و هر لحظه خودم رو سرزنش ميكنم .نه كاري . نه شناختي رو رشته مون هست . متاسفم واقعا.

    پاسخحذف
  36. سلام بچه ها
    امسال بعد این همه سال اسم رشته مارو واسه استخدام زدن کلی ذوق کردم ولی دیدم فقط مرد می گیرن جالبه 4 ساله نیرو مازاد زن به قول خودشون دارن بعد تمام جا جار می زنن نیرو می گیرن بعد رشته ما فقط زن نمی خوان مردا با پول کم دبیری معلم ابتدایی نمی شن تو جامعه ای که هی فاطمه و زینب می کنن جایی واسه خانما تو هیچ جایی نیست می توانید ببینید ظلم به ما چقدر ای کاش همگی می رفتیم وزارتخانه 6 نفره فایده نداره سایت استخدام اینه:
    aee.medu.ir
    دلم آنقدر شکست که کلی تو دفتر ریاست آموزش و پرورش شهرستانها گریه کردم آخر سر اسممو نوشتن گفتن قول نمی دیم ولی زنگ بزنید پیگیری کنید.. پول ریختم خوشحال بودم هم تهران هم شهرستانا مارو می خوان اما حتی یک خانم هم جایی تو کل ایران نداشت میگن زن زیاده و تعهد ندارن غلط کردن مارو 5 سال وقت و ذهنمونو داغون کردن.

    پاسخحذف
  37. سلام
    چرا زنها استخدام نمی شن چرا ظلم می کنن به ما هان ؟ ما رو اگه نمی خوان مازاد داشتن چرا گذاشتن تو این رشته ادامه تحصیل بدهیم

    پاسخحذف
  38. مردشور اين نظام ببرن

    پاسخحذف
  39. بچه ها واسه بیکاریمون چه کنیم؟ حیف عمر ... حیف پول .. حیف وقت آدم دلم میسوزه که نمی توانیم سرنوشتمونو تغییر بدیم

    پاسخحذف
  40. سلام دوستان........ چقدر ناامیدید!!! من هم مثل شماها لیسانس علوم تجربی دارم...... ولی فوق زیست شرکت کردم و الان هم دانشگاه تدریس دارم.

    پاسخحذف
  41. همه این شما پول ندارن که دوباره ادامه بدن بدون کار چطوری ادامه تدریس بدیم برادر. دلت خوشه .

    پاسخحذف
  42. خدا لعنت کنه مسبب هاشو

    پاسخحذف
  43. سلام خسته نباشید من شنیدم کارشناسی علوم تجربی
    می تونه طو رشته دکتر عمومی برای ارشدشرکت کنه وانتخاب کنه ایا درسته
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  44. سلام بچه های علوم تجربی من هم با شما همدردی میکنم چون من هم یک شکست خورده در رشته علوم تجربی هستم

    پاسخحذف
  45. سلام بچه ها این حقیقت داره که علوم تجربی می تونم ارشد دکتری عمومی بخونه .....لطف هر کس می دونی کمک کنه

    پاسخحذف
  46. سلام بچه ها من هم لیسانس علوم تجربی ام....... ما میتونیم موفق باشیم......... من هم رشته ایهای خودمونو میشناسم که الان دارند دکترای فیزیک، فوق زمین شناسی، فوق میکروب، فوق زیست و فوق مدیریت آموزشی میخونن......تورو بخدا تنوع رشته رو حال میکنی؟ آخه کدوم رشته اینجوریه...... باور کنید فقط همت میخواد ... چونکه ما تغییر رشته میدیم برامون یه خورده سخته... و در جواب اون دوستی که پرسیده بودند باید بگم که رشته ما جزء رشته های مورد پذیرش علوم پزشکی نیست، باید لیسانس یکی از گرایشهای زیست باشی...

    پاسخحذف
  47. من در حال انجام تحقیقی در زمینه ماهیت علم تجربی هستم اگر امکان دارد به این سه سوال جواب دهیداز یاری شما سپاس گزارم ظاهری

    ا)معنای آزمایش چیست؟
    2)معنای تجربه علمی چیست؟
    3)واقعیت علمی چیست؟

    پاسخحذف
  48. سلام
    الان حدود یک ماه که دارم تحقیق میکنم چه رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد بخونم .اما هیچ نتیجه ای حاصل نشده.اشکم داره در میاد.امیدمون به آموزش و پرورش بود که اونم....تو رو خدا به مسئولان صدای مارو برسونید کارشناس علوم تجربی

    پاسخحذف
  49. منم كارشناسي علوم تجربي خوندم والان 7 ساليه كه معاون آموزشي يه مدرسه غيرانتفاعي هستم خدا را شكر .مي خواهم ارشد بخونم ولي موندم چه رشته اي ؟

    پاسخحذف
  50. برو خدا رو شکر کن یجا کار می کنی . عین ما بدبختا یک سال تو خانه مگسارو نمی شمری امیدوارم همیشه اینطور از زندگیت راضی باشی ما که نه

    پاسخحذف
  51. به چه انگیزی بخوانم دلتون خوشه هر تاجی به سرمون زد لیسانس می زد ما که کسی رو جز خدا نداریم خدایا به ماها رحم کن پروردگار من . کمکمون کن

    پاسخحذف
  52. کسی که این رشته مزخرفو اورد تو دانشگاه خدا کنه بچش گرفتار همچین رشته ای بشه. خدا از سرش نگذره ایشالا جز جیگر بگیره.

    پاسخحذف
  53. بچه ها نوشتن غصه هامون تو این وبلاگ به هیچ جا نمی رسه کاش می شد اعتراضمونو نشان بدیم .تا شاید برامون یکی دلش سوخت.

    پاسخحذف
  54. سلام امید داشته باشید حتما میتونید و میشه .من کارشناسیی قبول شدم ومی دونم که میشه.همتونو می بوسم منم داشتین ناامید میکردین

    پاسخحذف
  55. امید همیشه خوبه فاطمه جان ولی از واقعیت فرار نکن از من میشنوی انصراف بده وگرنا عین من بیکاری خود دانی امید واهی مرگ دیر هنگامه وقتی ارزوهات به واقعیت تبدیل نشد آن وقت متوجه اشتباهت عین ما میشی خواهر من.

    پاسخحذف
  56. كارشناس علوم تجربي چه رشته هاي رو مي تونه براي ارشد بخونه

    پاسخحذف
  57. كارشناسي ارشد :
    زيست ,
    فيزيك,
    شيمي,
    زمين شناسي,

    پاسخحذف
  58. آموزش و پرورش نشد ، مي تونيد ادامه تحصيل بديد , استاد دانشگاه بشيد ;-)

    پاسخحذف